Tárgyszó | Program | Kifejlesztő | |
| idegen nyelvű levelezés |
| |
| |
| integrált oktatás |
| |
| |
| 6-7 éves roma gyerekek iskolai életre való felkészítése, részképesség zavarral küzdő roma tanulók fejlesztő foglalkozásainak szervezése. | Gróf Széchenyi István Általános Iskola | |
| 6-7 éves, óvodába nem járó roma tanulók iskolaelőkészítő csoportjának megszervezése, indítása. | Arany János Általános Iskola és Szakiskola | |
| A cigány gyermekek felzárkóztatása, iskolai előkészítése a helyi óvodai programon belül. Cigány folklór ápolása. | Napköziotthonos Óvoda, Szirák | |
| A cigány származású gyerekek sikeres iskolakezdésének elősegítése. | Napsugár Óvoda, Tiszadob | |
| A cigánygyermekekkel és szüleikkel kapcsolatos együttműködés újszerű módszerei az eddigi tapasztalatok és eredmények figyelembevételével | Őzike Óvoda | |
| A felzárkóztatás és az egyéni bánásmód alkalmazásával harmonikus szocializáció biztosítása. | Dohánysori Óvoda | |
| A roma gyerekek anyanyelvi és vizuális fejlesztése, óvodai és iskolai sikereségének elősegítése és megalapozása. | Apáczai Csere János Általános Iskola és Óvoda, Ózd | |
| A roma gyerekek iskolai sikertelenségének csökkentésére kidolgozott program. A roma gyerekek szüleivel való kiemelt foglalkozás | Napsugár Óvoda, Tiszadob | |
| A roma gyermekek harmonikus, sokoldalú fejlődésének elősegítése a szülők együttműködésének megnyerésével. | Borsodbóta, Napköziotthonos Óvoda | |
| A roma gyermekek iskolai sikerességének megalapozása. | Béke Utcai Központi Óvoda | |
| A roma kisebbséghez tartozó gyermekek iskolai életmódra való felkészítése. | Kertvárosi Óvoda | |
| Az óvodáskorú roma gyerekek beilleszkedésének és sikeres iskolakezdésének elősegítése, az esélyegyenlőség megteremtése. | Napköziotthonos Óvoda, Őrtilos | |
| Cigány gyermekek óvodai fejlesztése és az iskolai sikeresség megalapozása innovatív pedagógiai módszerekkel. | I. sz. Napköziotthonos Óvoda | |
| Foglalkozások szervezése a cigány származású nagycsoportos óvodások részére. | Hangonyi György Általános Iskola | |
| Foglalkozások tervezete a nagycsoportos cigány származású gyermekeknek az óvodai nevelésen túl | Hangonyi György Általános Iskola | |
| Innovatív pedagógiai módszerek a roma gyerekek nevelésében, oktatásában | Napköziotthonos Óvoda, Karancskeszi | |
| Iskolaotthonos tevékenységrendszer bevezetése az 1-2. osztályban a cigány gyermekek esélyegyenlőségének megteremtésére. | Fogarasi János Általános Iskola | |
| Modellintézmény cím elnyerése | Egyesített Oktatási és Közművelődési Intézmény I. sz. Óvoda | |
| Olyan szabadidős foglalkozások bemutatása, amely a NAT szellemében a jeles napokra épülve segíti a cigány gyerekek, szülők, óvoda és iskola kapcsolatát | Általános Iskola, Liget | |
| Óvoda-iskola és szülők együttműködése különös tekintettel az etnikai gyermekek zökkenőmentes átmenetének biztosítására. | Napköziotthonos Óvoda, Borsodbóta | |
| Óvodán kívüli programok szervezése, cigány gyermekek felzárkóztatásának, beilleszkedésének elősegítése | II. sz. Óvodai Igazgatóság | |
| Pedagógiai innováció támogatása a roma gyerekeket nevelő oktató intézményekben. Roma gyerekek fejlesztő programja az óvodában | Káloz, Óvoda | |
| Roma származású gyermekek tevékenységek által integrált fejlesztése, identitástudatuk támogatása, esélyegyenlőségük megteremtése. | Napköziotthonos Óvoda | |
| Roma származású óvodás gyermekek képességfejlesztése, szocializációjának elősegítése a testi nevelés és a bábjáték segítségével | Bózsva-parti Óvoda | |
| Speciális mozgás- és képességfejlesztés roma gyerekek iskolai életmódra való felzárkóztatásához | Barackvirág Óvoda | |
| Új irányvonal lépcsőzetes kiépítése a roma gyermekek esélyegyenlőségének megteremtésére, hátrányosságuk leküzdésére, sikeres iskolakezdésre | Napköziotthonos Óvoda | |