![]() |
Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak |
| ![]() |
|
Cím: | Anyanyelvi Kultúra Kollégiuma nyílt pályázata |
Kiíró: | Nemzeti Kulturális Alapprogram |
Határidő: | 07/08/2025 |
Érvényes: | 07/08/2025 |
Tárgymutató: | |
Pályázhat: | - olyan könyvkiadók, amelyek már bizonyították, hogy fontos szellemi műhelyt alakítottak ki, és 2019. január 1. - 2024. december 31. között évente legalább 5 könyvet kiadtak - jogi személyként működő, jelentős, legalább egy évtizedes hagyománnyal rendelkező - minimum 10 éve bejegyzett – magyarországi és határon túli magyar írószervezetek, melyek taglétszáma a pályázatot megelőző évben legalább száz fő, és éves rendszerességgel szerveznek a pályázati célban megjelölt programokat |
Napi Pályázati Értesítő >>> |
Az Anyanyelvi Kultúra Kollégiuma nyílt pályázati felhívása Az Anyanyelvi Kultúra Kollégiuma pályázatot hirdet a magyar könyvkultúra jelentős értékeinek létrehozására, könyvkiadási tevékenység fejlesztésére, továbbá szakmai rendezvények megvalósítására. Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkének (1) bekezdésében említett állami támogatás fogalmáról szóló Bizottsági közlemény (2016/C 262/01) 34. pontja, illetve 196. pontja szerinti feltétel teljesülése okán a jelen pályázati felhívás szerinti támogatás nem minősül az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdése hatálya alá tartozó állami támogatásnak, amennyiben a pályázó nyilatkozik az alábbiak szerint: a. a támogatandó tevékenység nem minősül gazdasági tevékenységnek, mivel a pályázatba foglalt tevékenységek kapcsán a piaci bevételei nem érik el a működési költségek legalább felét, és/vagy b. a támogatandó tevékenységből megvalósuló szolgáltatások korlátozott vonzáskörzettel rendelkeznek, ezeket elsősorban magyar állampolgárok fogják igénybe venni (és a külföldi látogatók száma előre láthatóan marginális lesz), ezért a támogatás előreláthatóan marginális hatással van a határon átnyúló beruházásokra és letelepedésekre. Abban az esetben, ha Közlemény hivatkozott pontjaiban megfogalmazott feltételek nem teljesülnek, a jelen pályázat alapján nyújtott támogatás az EUMSZ 107. cikke értelmében állami támogatásnak minősül, ezért támogatás az uniós állami támogatási szabályoknak a Kedvezményezett részére nyújtandó támogatásra történő alkalmazhatóságáról szóló 6/2024. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasításnak (a továbbiakban: 6/2024. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasítás) a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra vonatkozó szabályai, de különösen a 20-32. pontjai szerinti szabályok betartásával nyújtható. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy pénzügyi lebonyolítót kizárólag határon túli, magyarországi számlaszámmal NEM RENDELKEZŐ pályázók vehetnek igénybe. Pénzügyi lebonyolító kizárólag magyarországi székhellyel rendelkező, önállóan gazdálkodó jogi személy lehet. Egyéni vállalkozó nem. Lebonyolító igénybevétele esetén az azonosítását biztosító - az NKA portálján, az ott meghatározott feltételeknek megfelelően történő - előzetes regisztráció kötelező. Pályázatot benyújtani az alábbi 2 témakörben lehet: 1. Pályázati cél: Hosszútávú kiadói program megvalósítása a Márai-emlékév jegyében Pályázati feltételek: a pályázó az NKA portálján a regisztrációt megtette. A támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás A támogatás forrása: Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény LXVII. Nemzeti Kulturális Alap fejezet. Felhívjuk pályázóink figyelmét: Az Anyanyelvi Kultúra Kollégiuma felhívásaira a könyvkiadók éves címmennyiségük alapján pályázhatnak az első félévben több kiadványt tartalmazó hosszútávú kiadói programra, vagy második félévben egy-egy könyv kiadását célzó pályázat formájában. Azon pályázók, akik a 2025. évi kiadói programjukra (501131) támogatást nyernek, nem adhatnak be pályázatot a Kollégium 2025. évi egy-egy könyv kiadására vonatkozó pályázati felhívás 501112-es, 501136-os, 501137-es és 501138-as altémájára. Pályázatot a kiadvány kiadója/társkiadója nyújthat be, magánszemély nem! Egy pályázó 1 pályázatot nyújthat be! Az NKA Bizottsága 42/2021. (IV.23.) számú határozata alapján a Nemzeti Kulturális Tanácsról, a kultúrstratégiai intézményekről, valamint egyes kulturális vonatkozású törvények módosításáról szóló 2019. évi CXXIV. törvény szerinti kultúrstratégiai intézmények nem nyújthatnak be pályázatot. Pályázni meghatározott kiadói koncepciót tükröző, egy-egy összefogott sorozatot vagy a kiadó kiadványainak széles spektrumát bemutató minimum 6 könyvcímmel, magyar klasszikus és magyar kortárs szépirodalmi művek (magyar szerzőtől, magyar és idegen nyelven is), ismeretterjesztő könyvek, művészeti kiadványok, albumok (magyar szerzőtől idegen nyelven is, illetve bármely szerzőtől magyar nyelven), a gyermek és ifjúsági irodalom köteteinek (bármely szerzőtől) magyar nyelvű megjelentetésére lehet. A kiadói programban felsorolt minimum 6 könyvcím között nem szerepelhet olyan könyvcím, amely korábban már részesült az NKA-nál kollégiumi/miniszteri keretből megítélt könyvkiadási támogatásban. Amennyiben valamely könyvcím a pályázat benyújtását követően részesül kollégiumi/miniszteri támogatásban, úgy jelen pályázaton elnyert támogatás a megjelentetésére nem fordítható. Az Anyanyelvi Kultúra Kollégiuma a közgyűjteményi évkönyvek, periodikák, speciális kiadványok (pl. adattárak, segédletek) megjelentetését nem támogatja. A Kollégium olyan kiadványokat kíván támogatni, amelyekre ISBN és/vagy ISSN szám megkérhető/kiadható. A pályázat benyújtásakor az ISBN és/vagy ISSN szám igazolása még nem szükséges, azt csak támogatott pályázat esetén kell kikérni. Hazai székhelyű kiadók esetében a Kollégium olyan kiadványokat kíván támogatni, amelyekre az Országos Széchényi Könyvtár Magyar ISBN és ISMN Irodájától a kiadvány ISBN és/vagy ISSN száma kikérhető. Ezen adatot a pályázat szakmai beszámolójában is szerepeltetni szükséges. Külföldi székhelyű kiadók esetében a Kollégium olyan kiadványokat kíván támogatni, amelyekre az ISBN és/vagy ISSN szám saját országuk ügynökségétől kikérhető. Ezen adatot a pályázat szakmai beszámolójában is szerepeltetni szükséges. A Kollégium csak a jogtiszta művek kiadását támogatja. A kiadásra szánt mű felhasználására vonatkozó engedély megszerzése, valamint az engedélyből fakadó igények teljesítése a pályázók kötelessége és felelőssége. Az ebből eredő esetleges jogviták esetén a pályázó tartozik helytállni. Amennyiben a pályázó saját nyomdával rendelkezik, és a saját nyomdájában kívánja a kiadványt elkészíteni, úgy a nyomdaköltségek közül csak a kiadvány megjelentetéséhez szükséges szakmai anyagok (papír, festék) számlával igazolható megvételéhez kérhető támogatás. Ebből az is következik, hogy az egyéb nyomdai kiadások jogcímekre nem igényelhet támogatást, kivéve, ha külső nyomdai szolgáltatást vesz igénybe. Támogatás esetén a pályázónak el kell juttatnia a Kollégium által meghatározott 20 könyvtárba a támogatott kiadvány 1-1 példányát. A könyvtárakba eljuttatott példányok mindegyikén az NKA érvényes logója mellett az alábbi szöveget fel kell tüntetni, és/vagy a kiadványba matrica formájában beragasztani: „Ez a kötet ingyenesen jutott el a könyvtárba a Nemzeti Kulturális Alap könyvtámogatási programja keretében. Megjelenés éve”. Az NKA emblémája az NKA portáljáról az Impresszum menüpont (https://nka.hu/impresszum/) alatt tölthető le. A beszállított könyvek Áfája a támogatott pályázót terheli. Az Anyanyelvi Kultúra Kollégiuma valamennyi nyertes pályázója köteles a támogatás tényét, valamint az NKA emblémáját kifogástalan nyomdatechnikai minőségben, jól látható helyen a kiadványban feltüntetni. Amennyiben a kiadvány az NKA logója és a támogatás ténye nélkül kerül kinyomtatásra, a pályázó köteles a megítélt támogatás arányos részét visszafizetni. Egyéb módon (pl. matrica, bélyegző) feltüntetett logó és szöveg kizárólag abban az esetben fogadható el, ha Kedvezményezett a kötet nyomdába kerülését követően értesül a pályázathoz feltöltött értesítő levélből a támogatás tényéről. A könyvtárba kerülő példányok esetén továbbra is elfogadható a matrica formájában feltüntetett szöveg („Ez a kötet ingyenesen jutott el a könyvtárba a Nemzeti Kulturális Alap könyvtámogatási programja keretében. Megjelenés éve”). Rendelkezésre álló tervezett keretösszeg: 200.000.000 Ft Igényelhető támogatás: maximum 10.000.000 Ft Maximális támogatási intenzitás mértéke: legfeljebb az EUMSZ 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá nem tartozó támogatás esetén: 100%, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén a 6/2024. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasítás 24-25., 27-28. és 30-31. pontja szerinti szabályok szerinti mérték. Altéma kódszáma: 501131/379 Pályázók köre: olyan könyvkiadók, amelyek már bizonyították, hogy fontos szellemi műhelyt alakítottak ki, és 2019. január 1. - 2024. december 31. között évente legalább 5 könyvet kiadtak. A pályázati cél megvalósításának időtartama: 2025. február 1. - 2027. június 30. Finanszírozás módja: A támogatás folyósítására az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 87. § szerinti támogatási előlegként kerül sor. Nevezési díj összege/mértéke: A pályázó nevezési díj címen az igényelt támogatás 3%-át + 27% Áfát (de minimum 50.000 Ft + 27% Áfát és maximum 100.000 Ft + 27% Áfát) köteles befizetni a pályázat benyújtásával egyidejűleg az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok/Pályázati tudnivalók „Nevezési díj” pontban leírt feltételeknek megfelelően. A nevezési díj megfizetésének elmulasztása, illetve az előírtnál alacsonyabb mértékű teljesítése a pályázat érvénytelenségét vonja maga után! A nevezési díj a döntés eredményétől függetlenül nem kerül visszafizetésre! Tájékoztatjuk, hogy a befizetett nevezési díj az NKA-hoz benyújtott elszámolásokban nem szerepeltethető költség! Saját forrás biztosítása: A pályázó részére kötelező saját forrás biztosítását és igazolását - kivéve a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás szabályai alkalmazásának szükségessége esetén - a Kollégium nem írja elő. Támogatás az alábbi kiadási jogcímekre igényelhető: fordítói tiszteletdíj, fotós tiszteletdíja/jogdíj, illusztrátori tiszteletdíj/jogdíj, írói tiszteletdíj/szerzői jogdíj, jegyzetírás tiszteletdíja, képszerkesztő tiszteletdíja, kontrollszerkesztő tiszteletdíja, kottagrafika készítésének tiszteletdíja, lektorálási tiszteletdíj, marketing és hirdetési költségek (erre a jogcímre az NKA-tól igényelt támogatás max. 15%-a kérhető, a megítélt támogatás max. 15%-a használható fel), műfordító tiszteletdíja, névmutató készítésének tiszteletdíja, nyomdai előkészítési munkák az alábbi jogcímekre: szöveg- és képbevitel (írás, szkennelés), grafikai tervezés, borítótervezés, kiadványszerkesztés (szedés, tördelés), képfeldolgozás (szerkesztés, optimalizálás), korrektúra, nyomdaköltség (papírköltség, nyomás, kötés, csomagolás), olvasószerkesztő tiszteletdíja, sajtó alá rendezés tiszteletdíja, sorozatszerkesztő tiszteletdíja, szerkesztő tiszteletdíja, szöveggondozás tiszteletdíja, tervezőszerkesztő tiszteletdíja. A pályázat költségvetésében (adatlapon és betétlapon is!) fel kell tüntetni a könyvek eladásából – a megjelentetést követő egy éven belül – várható bevételt. Amennyiben a pályázó 0 Ft bevételt tervez, de a kiadványnak van bolti ára, kötelező az erről szóló indoklást „egyéb dokumentumként” a pályázathoz feltölteni. Az adatlap költségvetésében szereplő összegeknek meg kell egyeznie a kiadványonként elkészített részletes költségvetés (betétlap 3. pontja) összesített számadataival. Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a Kollégium a döntés során a felhívásban szereplő jogcímeken kívül más jogcímet nem támogat. A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén támogatás a 6/2024. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasítás 23. és 26. pontjában meghatározott költségekre igényelhető. A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén a Kollégium a 6/2014. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasítás 23. és 26. pontjában meghatározott költségeken kívül más jogcímet nem támogat. A támogatás terhére tényleges pénzmozgással nem járó - kompenzálással, engedményezéssel teljesített - költség nem számolható el/a költségvetésben nem szerepeltethető. A Kollégium üzemeltetési és fenntartási kiadások elszámolását (rezsiköltséget) nem engedélyezi. 2. Pályázati cél: Magyarországi és határon túli magyar írószervezetek magyar nyelvű szépirodalom értékeit tudatosító, népszerűsítő rendezvényeinek megvalósítása a Márai-emlékév jegyében. Pályázati feltételek: a pályázó az NKA portálján a regisztrációt megtette. A támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás A támogatás forrása: Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény LXVII. Nemzeti Kulturális Alap fejezet. Felhívjuk pályázóink figyelmét: Nem nyújthat be pályázatot az a Kedvezményezett, aki a 107107 altémában 2022. évben (vagy azt megelőzően) hozott támogatási döntés alapján olyan támogatási szerződéssel vagy támogató okirattal rendelkezik, melyhez még nem nyújtott be a támogatási szerződés/támogatói okirat vonatkozó rendelkezéseinek megfelelő - a támogatás szabályszerű felhasználását alátámasztó - teljeskörű szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást. (A benyújtott módosításoktól és az érvényben lévő elszámolási határidőtől függetlenül.) Nem nyújthat be pályázatot nem állami fenntartású/tulajdonú felsőoktatási intézmény és annak alapítványa/i. Az NKA Bizottsága 42/2021. (IV.23.) számú határozata alapján a Nemzeti Kulturális Tanácsról, a kultúrstratégiai intézményekről, valamint egyes kulturális vonatkozású törvények módosításáról szóló 2019. évi CXXIV. törvény szerinti kultúrstratégiai intézmények nem nyújthatnak be pályázatot, Jelen pályázaton való részvétel nem zárja ki, hogy a pályázó a megpályázandó szakmai programmal egyéb pályázatokon is részt vegyen, vagy már elnyert támogatással rendelkezzen. Ebben az esetben a pályázati adatlap költségkalkulációjában a meglévő forrást, az esetleges támogatási szerződés pályázati azonosító számát és a várható bevételeket szükséges kitölteni, Támogatott írótábor esetén a pályázónak vállalni kell, hogy a rendezvény elnevezésében feltünteti a Márai-emlékévet (XY Írótábor - A Márai-emlékév jegyében). Rendelkezésre álló tervezett keretösszeg: 70.000.000 Ft Maximális támogatási intenzitás mértéke: legfeljebb 100% Altéma kódszáma: 501107/379 Pályázók köre: jogi személyként működő, jelentős, legalább egy évtizedes hagyománnyal rendelkező - minimum 10 éve bejegyzett – magyarországi és határon túli magyar írószervezetek, melyek taglétszáma a pályázatot megelőző évben legalább száz fő, és éves rendszerességgel szerveznek a pályázati célban megjelölt programokat. A pályázati cél megvalósításának időtartama: 2025. október 1. - 2026. szeptember 30. A finanszírozás módja: A támogatás folyósítására az Ávr. 87. § szerinti támogatási előlegként kerül sor. A nevezési díj összege/mértéke: A pályázó nevezési díj címen az igényelt támogatás 1%-át + 27% Áfát (a nevezési díj összege 1.000.000 Ft-nál kisebb összegű igény esetén 10.000 Ft + 27% Áfa, a 10.000.000 Ft-ot meghaladó támogatási igény esetén 100.000 Ft + 27% Áfa) köteles befizetni a pályázat benyújtásával egyidejűleg az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok/Pályázati tudnivalók „Nevezési díj” pontban leírt feltételeknek megfelelően. A nevezési díj megfizetésének elmulasztása, illetve az előírtnál alacsonyabb mértékű teljesítése a pályázat érvénytelenségét vonja maga után! A nevezési díj a döntés eredményétől függetlenül nem kerül visszafizetésre! Tájékoztatjuk, hogy a befizetett nevezési díj az NKA-hoz benyújtott elszámolásokban nem szerepeltethető költség! Saját forrás biztosítása: A pályázó részére kötelező saját forrás biztosítását és igazolását - kivéve a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás szabályai alkalmazásának szükségessége esetén - a Kollégium nem írja elő. Támogatás az alábbi kiadási jogcímekre igényelhető: bérleti díj (helyszín, eszköz, stand), csoportos étkezés (a támogatás kizárólag főétkezésként elfogyasztott meleg étel, valamint ásványvíz vásárlására fordítható, más alapanyag beszerzésre nem), előadói tiszteletdíj, jutalomkönyvek megvásárlásának költsége (a jutalomkönyvek átvételét az elszámolásban átvételi elismervénnyel kell igazolni), reklám- és propagandaköltség (pr-dokumentumok nyomdaköltsége ideértendő), rendezvényszervezés, szakmai anyagköltség (a részletes költségvetésnek tartalmaznia kell a felhasznált tételek pontos megnevezését - irodaszerek vásárlása nem minősül szakmai anyagköltségnek), szakmai közreműködők tiszteletdíja (a részletes költségvetésnek tartalmaznia kell a közreműködői terület megnevezését), szállásköltség, szállítási költség, utazási költség. Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a Kollégium a döntés során a felhívásban szereplő jogcímeken kívül más jogcímet nem támogat. A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén támogatás a 6/2024. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasítás 23. és 26. pontjában meghatározott költségekre igényelhető. A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás esetén a Kollégium a 6/2014. (II. 8.) NKTK főigazgatói utasítás 23. és 26. pontjában meghatározott költségeken kívül más jogcímet nem támogat. A támogatás terhére tényleges pénzmozgással nem járó - kompenzálással, engedményezéssel teljesített - költség nem számolható el / a költségvetésben nem szerepeltethető. A Kollégium üzemeltetési és fenntartási kiadások elszámolását (rezsiköltséget) nem engedélyezi. *** TÁJÉKOZTATÁS A következőkről tájékoztatjuk pályázóinkat: Pályázatának benyújtása alkalmával az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) alapján minden pályázat esetében a pályázónak nyilatkoznia kell az összeférhetetlenségről. A „Nyilatkozat” - amelyet a Pályázati adatlap tartalmaz - kitöltése minden pályázat esetén kötelező. Ennek nem teljesítése a pályázat érvénytelenségét vonja maga után. Pályázó a pályázat benyújtásával igazolja, hogy a pályázatban foglalt adatok, információk, nyilatkozatok, dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben az NKTK tudomására jut, hogy a pályázatban szerepeltetett adatok - különös tekintettel a támogatási cél megvalósítására szolgáló meglévő, valamint folyamatban lévő, igényelt forrás - feltüntetése nem teljeskörű, a pályázat a bírálati szakaszban érvényteleníthető, a támogatási döntés visszavonható. Kérjük pályázóinkat, hogy legyenek szívesek figyelni a pályázati adatlapon és a betétlapon megadott adatok egyezőségére/egyeztethetőségére, valamint arra, hogy ehhez kapcsolódóan az uniós nyilatkozaton választott pont/pontok is összhangban legyenek az adatlapon és a betétlapon szereplő információkkal. A Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: NKAtv.) 2/A. § (2) bekezdése alapján a miniszternek, az Alap alelnökének, a Bizottság tagjainak, ezek, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti közeli hozzátartozóinak, továbbá bejegyzett élettársának, valamint a kollégium vezetőinek és tagjainak pályázatát érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani. A pályázatban leírt és a pályázati eljárásban keletkező adatok közérdekű adatoknak minősülnek. A támogatásban részesülő kedvezményezettek összhangban az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelettel, az NKAtv., valamint a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény végrehajtásáról szóló 9/2006. (V. 9.) NKÖM-rendelet (a továbbiakban: NKAvhr.) alapján támogatásban részesülnek. Tájékoztatjuk, hogy a támogatási igény jogosságát, a költségvetési támogatás és a saját forrás felhasználását jogszabályban és a támogatói okiratban vagy az általános szerződési feltételekben meghatározott szervek ellenőrizhetik. A támogatás felhasználásával kapcsolatos ellenőrzéstűrési és adatszolgáltatási kötelezettségére vonatkozó további szabályokat az Áht. 54. §, továbbá az Ávr. 100. § tartalmazza. Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az NKTK az Alap terhére juttatott támogatásokra vonatkozó döntéseket folyamatosan nyilvánosságra hozza az NKAtv. 9. § (8) bekezdése, az Áht. 56/B-C. §, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. sz. mellékletének III. pontja szerint. *** Felhívjuk pályázóink figyelmét Az Ávr. több helyen érinti a pályáztatás eljárási rendjét (ahol az Ávr. támogatási szerződést említ azon rendelkezéseket a támogatói okirattal létrejött támogatási jogviszonyra is alkalmazni kell): a 66. § (2) bekezdés 15. pontja alapján felhívjuk a pályázók figyelmét az esetleges közbeszerzési eljárás lefolytatásra irányuló kötelezettségükre. a 69. § (1) bekezdés e) pontja alapján a benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell - a működési célú költségvetési támogatások kivételével - a költségvetési támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek ismertetését, valamint az azokhoz kapcsolódó részletes költségtervet. a 70. § (3) bekezdés alapján, ha a pályázó a befogadott pályázatot hibásan, hiányosan nyújtotta be, azonban a pályázati kiírás lehetőséget nyújt a hiány pótlására, a pályázat kijavítására egy alkalommal van lehetőség. Ha a pályázó a hiánypótlást hiányosan, hibásan vagy nem teljesíti a felszólításban meghatározott határidőn belül úgy a pályázat érdemi vizsgálat nélkül elutasítható. a 84. § (2) bekezdése részletesen tartalmazza a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszafizetésének elvárt biztosítékait. Az Áht. 50/A. § alapján a visszafizetési kötelezettséggel nyújtott költségvetési támogatás visszafizetésének biztosítása, valamint a támogatás visszavonása, a támogatási szerződés felmondása, vagy az attól történő elállás esetén a visszafizetendő költségvetési támogatás visszakövetelése céljából a támogatási szerződésben (támogatói okiratban) megfelelő biztosítékot kell kikötni. a 85. § (1) bekezdés alapján amennyiben visszafizetési kötelezettség kerül előírásra, úgy biztosíték a költségvetési támogatás összegét elérő biztosítéki értékig kérhető, figyelemmel a kamat és késedelmi pótlék előírásokra is. A biztosíték a támogatási szerződés mellékletét képező felhatalmazás beszedési megbízás teljesítésére. a 86. § (1) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás folyósítására a beszámoló, vagy ha előírásra került, a részbeszámoló elfogadását követően kerülhet sor. a 87. § (1) bekezdése alapján a támogatási előleg mértékét, összegét támogatási szerződésben kell meghatározni. A támogató a támogatási előleg kifizetését a támogatási előleg kifizetése ütemezését alátámasztó likviditási terv benyújtásához és jóváhagyásához kötheti. a 88. § (3) bekezdése alapján fel kell függeszteni a költségvetési támogatás folyósítását, ha a támogatási szerződés megkötését / támogatói okirat kiadását követően a kedvezményezett olyan nyilatkozatot tesz, vagy a támogatás folyósítója olyan körülményről szerez tudomást, amely a költségvetési támogatás visszavonását, a támogatási szerződés felmondását vagy az attól történő elállást, illetve a támogatói okirat visszavonását teheti szükségessé. A felfüggesztésről és annak okáról a kedvezményezettet haladéktalanul tájékoztatni kell. a 92. § (1) bekezdése szerint a kedvezményezett a támogatott tevékenységről és a támogatott tevékenység megvalósításával kapcsolatban felmerült valamennyi költségről a támogatási szerződésben rögzített határidőig készíti el a beszámolóját. a 94. § (2) bekezdésében foglaltak szerint az elszámolás határidejének elmulasztása vagy nem megfelelő teljesítése esetén a támogató írásban, határidő kitűzésével felszólítja a kedvezményezettet a kötelezettsége teljesítésére vagy a hiányok pótlására. Hiánypótlásra - ha jogszabály, pályázati kiírás, vagy támogatási szerződés eltérően nem rendelkezik - legfeljebb egy alkalommal van lehetőség. a támogatási szerződés módosítása nem irányulhat a támogatott tevékenység eredeti céljának megváltoztatására. a 97. § (4)-(5) bekezdése alapján, ha a támogatott tevékenység összköltsége csökken a tervezetthez képest, a költségvetési támogatás összegét az összköltség csökkenésének arányában csökkenteni kell, több forrás esetén az eredeti arányoknak megfelelően. A támogatott tevékenység összköltségét a költségtervben meghatározott egyes költségnemek arányában kell csökkenteni. E rendelkezéstől a támogatási szerződésben/támogatói okiratban a felek eltérhetnek. Nem kell alkalmazni a fenti szabályt, ha az adott támogatott tevékenységhez biztosított valamennyi költségvetési támogatás összege a hárommillió forintot nem éri el, nem haladja meg a támogatott tevékenység összköltségét és nem ütközik az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokba. A pályázati költségvetés tervezett összes költsége között - a program társszervezőkkel együtt történő megvalósítása esetén is - kizárólag a programmal kapcsolatos saját költségek szerepelhetnek. Támogatás főfoglalkozásúak munkabéreire, ezek járulékaira, valamint visszaigényelhető általános forgalmi adóra nem igényelhető és nem számolható el. A Kedvezményezett a támogatást csak a támogatói okiratban meghatározott jogcímekre használhatja fel. A támogatott téma/program utólagos ellenőrzése esetén a teljes tényleges megvalósítási költségeket a szervezet saját - programra történt elkülönített - könyvelési kimutatása alapján igazolni kell. Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy a regisztrációban megadott név, székhely/cím, képviselő személye, adószám, bankszámlaszám, gazdálkodási forma és egyéb adatok változásait a regisztráció módosításával haladéktalanul kezdeményeznie kell. A pályázó ellen indult csőd-, felszámolási és végelszámolási eljárást - 8 napon belül - köteles az NKTK-nak bejelenteni. Pályázati adatlapot kitölteni az NKA-portál Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok menüpontjában szereplő adott Kollégium neve/Adatlap kitöltése linkre kattintva lehet. Minta pályázati adatlap az NKA-portálon a Pályáztatás/Kollégiumi pályázatok menüpont alatt található. Ez az adatlap tájékoztatásra szolgál, pályázatként benyújtani nem lehet. *** Pályázatot benyújtani az NKA portálján keresztül 2025. július 8-án éjfélig lehet. A pályázat sikeres benyújtásának visszaigazolására a rendszer által generált automatikus levelet küldünk a regisztráció során megadott e-mail címre. Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy pályázatot online benyújtani csak regisztrált felhasználók tudnak! Amennyiben még nem regisztrált, úgy azt megteheti az NKA-portál Regisztráció menüpontja alatt. Regisztráció végrehajtása után pályázat már benyújtható. Lebonyolító igénybevétele esetén az azonosítását biztosító - az Alap portálján, az ott meghatározott feltételeknek megfelelően történő – előzetes regisztráció kötelező. Nem szükséges postai úton beküldeni a regisztrációhoz szükséges, egyszerű másolatban kért dokumentumokat (pl. alapító okirat másolata). Javasoljuk, hogy regisztrációját az első beadandó pályázat benyújtási határidejét megelőzően, minimum 5 munkanappal korábban kezdje meg. Az államháztartáson kívüli szervezeteknek (gazdasági társaság, egyéni cég, szövetkezet, egyesülés, egyéb gazdálkodó szervezet, civil szervezet, szakszervezet, köztestület, egyéb nonprofit szervezet, egyházi intézmény, határon túli szervezet), amelyek 2023. előtt regisztráltak (2022-ben, vagy azt megelőző években), és jelen pályázati felhívásra pályázatot kívánnak benyújtani, legkésőbb a támogatói okirat kiadásáig az Ávr. 75. § (3), (3a), valamint (5) és (5a) bekezdésének értelmében meg kell újítaniuk a regisztrációjukat a „KITÖLTÉSI ÚTMUTATÓ AZ NKA PORTÁLJÁN TÖRTÉNŐ REGISZTRÁCIÓHOZ” nevű dokumentumban foglaltak szerint. A határidőn túl nincs lehetősége pályázatot benyújtani. Pályázattal kapcsolatban felvilágosítást telefonon a (36-1) 550-2614-es számon kaphatnak. Felhívjuk pályázóink figyelmét, hogy amennyiben a pályázati döntés időpontjában az NKAvhr-ben foglaltak szerint a pályázó a kezelő szervvel kötött korábbi szerződésében/okiratában foglalt feltételeket (pénzügyi elszámolás, szakmai beszámoló, záróbeszámoló határidőben való teljesítése) megszegte, vagy a kezelő szerv nyilvántartásai szerint lejárt, teljesítetlen pénzügyi kötelezettséggel rendelkezik, úgy a beadott pályázat érvénytelennek minősül. A pályázatok elbírálása legkésőbb a benyújtási határidőt követő 60 napon belül történik. A döntésről a pályázók a döntést követő legkésőbb 20 napon belül az NKA-portál Felhasználói fiók menüpontján keresztül értesítést kapnak. A döntés az NKA-portálon is közzétételre kerül. A döntés ellen fellebbezésnek helye nincs. A hazai forrás terhére finanszírozott, pályázati úton biztosított költségvetési támogatás esetén a költségvetési támogatás államháztartáson kívüli igénylője vagy kedvezményezettje kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a /támogatói okiratok kiadására, a költségvetési támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás - álláspontja szerint - jogszabálysértő, a pályázati kiírásba vagy a támogatói okiratba ütközik. A kifogás elbírálására az Ávr. 102/D. §-ban foglaltak az irányadóak. A Kollégium által támogatott pályázatok megvalósítására az NKTK a Kedvezményezetteknek támogatói okiratot ad ki. A támogatói okirat kiadásának feltétele, hogy a Kedvezményezett a támogatói okirat kiadásához előírt jogszabályi feltételeknek megfeleljen. Az Ávr. 81. § részletesen tartalmazza azokat a feltételeket, amely esetekben nem adható ki támogatói okirat. | Ingyenes e-mail tanfolyam Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert? Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.Legalább ennyit a forrásteremtésről címmel Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni. Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni. Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is. A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság. Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban. Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál... Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet. Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok! Huszerl József szerkesztő Itt iratkozhat fel
Ingyenes hírlevelünkre itt iratkozhat fel
|
![]() |
|
Felhasználási feltételek |