Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak |
|
Cím: | Vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelése - ÉTTEREM / TFF-4.1.1-A-2024 |
Kiíró: | Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. |
Határidő: | 12/04/2024 |
Érvényes: | 12/04/2024 |
Tárgymutató: | versenyképesség növelése |
Pályázhat: | Magyarországon vidéki telephellyel rendelkező a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény alapján mikro-, kis- és középvállalkozásnak (kkv- nak) minősülő vállalkozások; amelyek - gazdasági társaságok; - civil szervezetek; - egyházi jogi személyek; - egyéni cégek; - egyéni vállalkozók; - adószámos magánszemélyek |
Napi Pályázati Értesítő >>> |
a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., mint a Nemzetgazdasági Minisztérium kezelő szerve és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. által közösen meghirdetett Vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelése I. ütem (újranyitott) ÉTTEREM TFF-4.1.1-A-2024 KONSTRUKCIÓ NEVE: Vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelése A támogató megnevezése: Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: Támogató) A. TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE A.1. Alapvető cél A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. és a Támogató közösen pályázatot hirdet a jelen pályázati kiírásban részletezett célok megvalósítása érdekében. A támogatási konstrukció alapvető célja a hazai gazdaság támogatása, hogy elősegítse a még dinamikusabb nemzetgazdasági növekedést. A vendéglátás a magyar nemzetgazdaság kiemelt ágazata, amely jelenleg is jelentős foglalkoztató. Indokolt a benne rejlő gazdasági, szolgáltatási és kultúraformálási potenciál további kiaknázása. A vendéglátó üzletek szolgáltatási színvonalának növelése és működésük átláthatóságának biztosítása érdekében kiemelt fejlesztési célként azonosítható a szektorban működő KKV-k támogatása, fejlesztése, összhangban a Turizmus 2.0 ágazati stratégiában kidolgozott vendéglátás stratégia céljaival. A stratégia a vendéglátó üzletek versenyképességének növelését átfogó módon célozza, az értékesítést támogató fejlesztésektől kezdve a technológiákon és eszközökön át az energiahatékony és gazdaságos üzemelésig bezárólag. Hangsúlyt kap a minőségi kínálat kiemelése és a vállalkozások menedzsment képességeinek javítása is. A szolgáltatás minőségének egyik meghatározó és a fejlődést potenciálisan korlátozó eleme az elérhető technológia korszerűsége. A vendéglátó üzletek számára egységes fejlesztési program biztosítása szükséges, hogy a szisztematikus támogatás által a szükséges fejlesztések megvalósulhassanak. A programban olyan beruházások és eszközbeszerzések valósíthatók meg, amelyek enyhítik a vendéglátó üzletek közüzemi terheit, egyúttal az üzletek gazdaságilag fenntartható és környezettudatos, valamint minőségorientált fejlesztését célozzák. Részletes célok: - vendéglátó üzletek szolgáltatási színvonalának emelése - vendéglátó üzletek üzemeltetési hatékonyságának javítását szolgáló fejlesztések megvalósítása (energetikai beruházások/szolgáltatások megvalósítása) - szolgáltatók folyamatos, éves működésének biztosítása - a projektek megvalósításán keresztül munkahelyek teremtése és a meglévő munkaerő megtartása A.2. Támogatás maximális mértéke, összege, jogcíme A Vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelése c konstrukció teljes tervezett keretösszege 13 000 000 000 Ft, azaz tizenhárommilliárd forint. A rendelkezésre álló keret összege az I. (újranyitott) ütemben - étterem - 1 400 000 000 Ft, azaz egymilliárd-négyszázmillió forint, amelynek forrása a XXIII. Nemzetgazdasági Minisztérium fejezet, 10. cím, 7. alcím a „Turisztikai fejlesztési feladatok” (ÁHT360239) elnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat. A felhívás fedezetét a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. között megkötött kezelő szervi megállapodás alapján a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. között létrejött támogatási jogviszony biztosítja. Amennyiben a rendelkezésre álló keretösszeg kimerül vagy annak kimerülése előre látható, a pályázatok benyújtására nyitva álló határidő lejárta előtt a felhívást módosíthatja, vagy a benyújtott pályázatok elbírálását a Támogató felfüggesztheti. Ezekben az esetekben a pályázókat közleményben tájékoztatjuk a kisfaludyprogram.hu oldalon keresztül. Támogatás intenzitása 100% Támogatási összeg vendéglátó üzletenként 1.000.000 Ft A támogatás számításának alapja: - az áfalevonási joggal rendelkező pályázók esetén a projekt áfa nélküli (nettó) költsége, - az áfalevonási joggal nem rendelkező pályázók esetén pedig a projekt költségeinek áfával növelt (bruttó) összege. Jelen kiírás keretében támogatható tevékenységek uniós versenyjogi szempontból csekély összegű támogatás (de minimis) jogcímen, a D.2. pontban foglaltak szerint valósíthatók meg. Csekély összegű támogatás (de minimis) esetében bármely három évben odaítélt csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 300.000 eurónak megfelelőforintösszeget. B. TÁMOGATÁST IGÉNYLŐK KÖRE Magyarországon vidéki telephellyel rendelkező a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény alapján mikro-, kis- és középvállalkozásnak (kkv- nak) minősülő vállalkozások; amelyek - gazdasági társaságok; - civil szervezetek; - egyházi jogi személyek; - egyéni cégek; - egyéni vállalkozók; - adószámos magánszemélyek. Jelen felhívásra azon vendéglátó üzlet üzemeltető pályázhat, aki, vagy amely - magyar pénzintézetnél vezetett pénzforgalmi számlával rendelkezik; - a pályázat benyújtásakor már regisztrált a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (a továbbiakban: NTAK); - NTAK adatszolgáltatási kötelezettség esetén a pályázat benyújtásának napját megelőző 20 napban napi zárást, és a nyitva tartott napokra forgalmi adatot küldött az NTAK-ba; - jelen felhívás C fejezete alapján a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendeletben meghatározott vendéglátó üzlet kategóriába tartozik és az erről szóló nyilvántartásba vételi dokumentummal rendelkezik; - minimum 1 lezárt üzleti évvel rendelkezik a 2023. évet illetően, és az NTAK-ban is rögzítésre került; - az általa üzemeltetett vendéglátó üzlet egész évben nyitva tart (NTAK-regisztráció szerint); - és a korábbi ütemben még nem pályázott. További feltételek: - A támogatás vendéglátó üzletenként igényelhető és nyújtható. - Egy szolgáltató több vendéglátó üzletre is igényelhet támogatást. - Egy vendéglátó üzlet egy támogatásra pályázhat. - Adatszolgáltatási kötelezettség esetén a támogatói okirat hatályba lépésétől a fenntartás végéig napi zárást, és a nyitva tartott napokra forgalmi adatot küld az NTAK- ba. Amennyiben a vendéglátó üzlet üzemeltetője nem a vendéglátó üzletnek helyet adó ingatlan tulajdonosa vagy annak, ingatlannyilvántartásba bejegyzett haszonélvezője, akkor a vendéglátó üzlet üzemeltetőjének a pályázat benyújtásakor tulajdonosi nyilatkozatot szükséges benyújtania arról, hogy a tulajdonos - hozzájárul a pályázat benyújtásához; - hozzájárul a pályázatban foglalt infrastrukturális fejlesztések megvalósításához és a pályázó általi aktiválásához; - továbbá az ingatlan a kötelező fenntartási időszakban a pályázó rendelkezésre áll. A kötelező fenntartási időre a fenntartási kötelezettség elsődlegesen a pályázót terheli. Amennyiben a pályázó a tulajdonos, a projekt fenntartását bérlőn, üzemeltetőn vagy vagyonkezelőn keresztül is biztosíthatja. Támogató kiköti, hogy a fejlesztéssel érintett vendéglátó üzlet elidegenítése, illetve harmadik félnek üzemeltetésbe adása esetén az új tulajdonos, illetve üzemeltető - a kötelezettségek átvállalásának biztosítása érdekében - lépjen be a támogatási jogviszonyba a pályázó helyébe kedvezményezettként, a támogatási jogviszony fennállásának idejére. A pályázat benyújtására konzorciumi formában nincs lehetőség. C. TÁMOGATHATÓ VENDÉGLÁTÓ ÜZLET KATEGÓRIÁK A támogatási konstrukció keretében „A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet” 4 sz. mellékletében (a továbbiakban: 210/2009 (IX.29.) Korm. rendelet) szereplő vendéglátóhely üzlettípusok közül az I. ütemben ÉTTEREM kategóriához kapcsolódóan nyújtható be pályázat és ítélhető meg támogatás. A Támogató fenntartja magának a jogot, hogy a vendéglátó üzlet tényleges üzemelését, valamint az üzemelésnek az irányadó jogszabályoknak való megfelelését egyéb módon - mind a támogatói döntést megelőző, illetve az azt követő időszakra vonatkozóan is - ellenőrizze, és a támogathatósági feltételnek való megfelelést ezen ellenőrzés eredménye alapján határozza meg. A támogatás igénylése vendéglátó üzletenként lehetséges. D. A TÁMOGATÁSI IGÉNY TARTALMA D.1. Támogatható tevékenységek köre Pályázat csak az alábbiakban felsorolt vendéglátó üzlet fejlesztéshez kapcsolódó tevékenységekhez kapcsolódóan nyújtható be. Önállóan támogatható tevékenységek: 1. Energiahatékonyság - a gazdaságos üzemeltetést támogató eszközbeszerzés, led-es fényforrás, vízcsapokra perlátor - nyílászárók hőszigetelő képességének javítása: tömítés csere, ablakfólia, egyéb korszerűsítési megoldások 2. Eszközbeszerzés - hosszú távú költségcsökkentést és hatékony működést célzó beépített eszközök, berendezések (mint például konyhai eszközök és berendezések, legalább nettó 20 ezer Ft/db értékben, nagykonyhai bútor, sütő-főző berendezés, hűtőberendezés, fagyasztó, mosogató berendezés) - egyéb, működést szolgáló beszerzések (mint például bárgép, kávégép, snack készülék, chafingek, tálaló és szervízkocsi, főzőlap, gázzsámoly, borhűtő, hűtővitrin, bemutatóvitrin, borcsapoló, sörtorony és sörcsapoló tartozékok, mérlegek, konyhai előkészítő gépek: dagasztó, daráló, szeletelők, csomagoló, botmixer, turmixgép, egyéb gépek, higiéniai berendezések, kamera) - vendégélményt, komfortot fokozó eszközök vásárlása (mint például üzlettér bútorzat, világítás, árnyékolás, teraszfűtés - kültéri hősugárzó) - munkavédelmi eszközök, védőfelszerelések (mint például kötény, kesztyű, hőszigetelt kesztyű, hajháló, sapka) - munkaruha, egyenruha, védőruha (mint például szakács- és konyhai ruházat, felszolgáló munkaruha) - a vendéglátó üzlet üzemszerű működését közvetlenül szolgáló fogyóeszköz (mint például konyhai eszközök, edények, cukrász eszközök, kések és vágóeszközök, adagolók, vágólapok, tepsik, tálcák, tányérok, evőeszközök, poharak, egyéb konyhai és éttermi eszközök) Az elérhető támogatási összegnél magasabb összegű beruházás/beszerzés megvalósítása is megengedett. A maximálisan elszámolható támogatási összeg ebben az esetben is 1 millió forint. Saját forrásként (önerőként) más hitelkonstrukcióval történő párosítás megengedett, amennyiben az a Felhívásban megjelölt tevékenységekkel összhangban van. A támogatási összegből egyéb pályázati forrás önereje nem finanszírozható. D.2. Támogatható tevékenységek állami támogatási jogcímek és kategóriák szerinti besorolása Jelen kiírás keretében támogatható tevékenységek uniós versenyjogi szempontból az alábbi jogcímeken, a következő támogatási kategóriákra vonatkozó előírások alapján valósíthatók meg: Csekély összegű támogatás Jelen pályázati felhívás alapján nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet (a továbbiakban: általános de minimis rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani. Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az általános de minimis rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt általános csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma bármely három év során nem haladhatja meg a 300.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az általános de minimis rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is, amelyek fúzió, felvásárlás és szétválás esetére tartalmaznak további rendelkezéseket. A kedvezményezett vállalkozásnak az általános de minimis rendelet 7. cikkének (4) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélését megelőző három év (háromszor háromszázhatvanöt nap) során nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról. A Támogató a kedvezményezettnek az általános de minimis rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva az általános de minimis rendeletre. A támogatás euró és forint közötti átváltásánál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni. Nem nyújtható általános csekély összegű (de minimis) támogatás az általános de minimis rendelet 1. cikk (1) bekezdése szerint: a) az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott halászati és akvakultúra-termékek elsődleges előállításával foglalkozó vállalkozásoknak, b) az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott a halászati és akvakultúra-termékek feldolgozása és forgalmazása területén működő vállalkozásoknak, amennyiben a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg; c) a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak, d) a mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozásoknak, a következő esetekben: i. amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre; ii. amennyiben a támogatás feltétele az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbadás; e) a harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekhez, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz; f) az importáruval szemben belföldi áru használatához kötött támogatás esetében. Amennyiben egy vállalkozás az általános de minimis rendelet 1. cikke (1) bekezdés a-d) pontokban említett halászati és mezőgazdasági ágazatokban, valamint az általános de minimis rendelet hatálya alá tartozó ágazatokban egyaránt végez tevékenységet, az általános de minimis rendelet szabályait kizárólag ez utóbbi ágazatokban nyújtott támogatásokra kell alkalmazni, feltéve, hogy a kedvezményezett a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése által biztosítja, hogy az általános de minimis rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az általános de minimis rendelet szerinti csekély összegű támogatásban. Az általános de minimis rendelet alapján nyújtott támogatás más csekély összegű támogatással a vonatkozó bizottsági rendeletekben foglalt felső támogatási határok közül a legmagasabb felső határig halmozható. Az általános csekély összegű támogatás halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget. A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékére kell diszkontálni. A diszkontálás céljára és a bruttó támogatástartalom kiszámításához az odaítélés idején érvényes referenciarátát kell alkalmazni. A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, és a Támogató ilyen irányú felhívása esetén a kedvezményezett köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni. D.3. Nem támogatható tevékenységek Nem támogathatók a D.1. pont szerint támogatható tevékenységek körébe nem eső tevékenységek, különösen - a vendéglátó üzletekhez tartozó, külön engedéllyel rendelkező szálláshelyek fejlesztése; - meglévő vendéglátó üzlet bővítése és új vendéglátó üzlet létesítése; - meglévő eszközök felújítása és használt eszközök beszerzése. D.4. Elszámolható költségek Jelen fejezetben kerül meghatározásra a kiírás keretében elszámolható költségek köre. A pályázatok tervezése során kizárólag az alábbiakban meghatározott költségtípusok tervezhetők elszámolható költségként: - építési költségek: - a fejlesztéssel érintett épületek energiahatékony működését javító beruházások költségei - eszközbeszerzések költségei: - vendéglátó üzletek fejlesztéséhez kapcsolódó eszközbeszerzési költségek - védőfelszerelések és munkaruha beszerzésének költségei - munkavédelemhez kapcsolódó eszközök beszerzésének költségei - a vendéglátó üzletek üzemszerű működését közvetlenül szolgáló fogyóeszközök beszerzési költségei - energiahatékonyságot növelő eszközök beszerzési költségei (pl.: izzók) Az elszámolás során a benyújtott elszámoló bizonylatoknak el kell érnie a számlánkénti legalább nettó 20.000 Ft-os értéket. D.5. Nem elszámolható költségek A D.4. pontba nem tartozó költségek, így különösen: - élelmiszer, italbeszerzés költsége - nyersanyag költségei - alkatrész költségei - műtárgyak költsége - bér és járulékok költségei - IT-eszközök (pl. tablet, nyomtató, mobiltelefon, szoftver) - használt eszközök felújítása vagy beszerzése - hitelkamat, kamattartozás, pénzügyforgalmi költségek - hatósági díjak, illetékek, engedélyeztetési eljárások költségei - közműfejlesztéshez való hozzájárulások - pályázatírás költségei, sikerdíj - bírságok, kötbérek, perköltségek - általános forgalmi adó, amennyiben a pályázó áfalevonási joggal rendelkezik - egyéb adók, közterhek - bérleti díjak és lízing költségek - közüzemi díjak D.6. A projekt megkezdése A projekt a pályázat benyújtásának napjától saját felelősségre megkezdhető. Támogatás a pályázat benyújtását megelőzően megkezdett beruházáshoz nem igényelhető. D.7. A projekt befejezése A projekt akkor tekinthető fizikailag befejezettnek, ha a támogatott tevékenység a támogatói okiratban meghatározottak szerint teljesült, a támogatásból létrehozott beruházás vagy beszerzett eszköz - a 2000. évi C. törvény a számvitelről (továbbiakban: Sztv.) szerint - aktiválásra került. A projekt fizikai befejezésének a beruházás, illetve az utolsó projekttevékenység fizikai teljesítésének napja minősül. A támogatott tevékenység akkor tekinthető befejezettnek, ha az a támogatói okiratban meghatározottak szerint teljesült, a megvalósítás során keletkezett számlák kiegyenlítése megtörtént, a költségvetési támogatással létrehozott vagy beszerzett eszköz - az Sztv szerint - aktiválásra került, a kedvezményezettnek a támogatott tevékenység befejezését tanúsító és bizonylatokkal alátámasztott beszámolóját, elszámolását a Támogató jóváhagyta, és a költségvetési támogatás folyósítása az igazolt támogatás-felhasználásnak megfelelő mértékben megtörtént. A projekt fizikai befejezésének végső dátuma a támogatói okirat hatálybalépésétől számított 6 hónap, de legkésőbb 2025.06.30. A záró beszámoló benyújtásának végső határideje a projekt fizikai befejezését (az utolsó projekttevékenység fizikai teljesítése) követő 60. nap. A projekt fizikai befejezésének időpontját úgy kell megtervezni, hogy ezen időpontig a projektben tervezett valamennyi támogatott projekttevékenység lezárásra kerüljön. A pályázat keretében a projekt fizikai befejezésének időpontjáig felmerült és kiegyenlített költségek számolhatók el. D.8. Fenntartási kötelezettségekre vonatkozó speciális előírások A pályázónak kötelezettséget kell vállalnia arra, hogy a vendéglátó szolgáltatási tevékenységet és a pályázat keretében létrehozott fejlesztéseket, beszerzett, a vállalkozást éven túl szolgáló eszközöket a projekt D.7 pont szerinti záró beszámolója hiánytalan benyújtásának napjától számított első év végéig fenntartja. A projekt akkor tekinthető lezártnak, ha valamennyi vállalt kötelezettség teljesült, és a kedvezményezett a kötelezettségek megvalósulásának eredményeiről szóló, záró projekt fenntartási jelentést benyújtotta, és azt a Támogató jóváhagyta. A Támogató fenntartja magának a jogot, hogy a támogatói okiratban vállalt kötelezettségek teljesülését helyszíni ellenőrzés során szemrevételezéssel, valamint a kötelezettségek teljesülését alátámasztó dokumentumokba való betekintéssel ellenőrizze. D.9. A projekt tartalmára vonatkozó speciális előírások D.9.1. Projekt területi szűkítése Jelen felhívás keretében Budapest kivételével, Magyarország közigazgatási határain belül fekvő településeken megvalósuló projektekre adható be pályázat. D.9.2. Egyéb speciális rendelkezések - A fenntartási időszakban nem teljesített feltételek esetén a Támogató a támogatás részben vagy egészben történő visszafizetésének kötelezettségét állapíthatja meg. - Támogató fenntartja a jogot, hogy a pályázat értékeléséhez kapcsolódóan előzetes helyszíni szemlét folytasson le a fejlesztéssel érintett vendéglátó üzlet területén, amelyről Támogató előzetesen tájékoztatja a pályázót. Amennyiben a pályázó a helyszíni szemlét megtagadja, vagy akadályozza, a pályázat kizárását vonhatja maga után. D.9.3. A fejlesztéssel érintett ingatlanra vonatkozó feltételek Támogatás abban az esetben nyújtható, amennyiben a fejlesztéssel érintett ingatlan(ok) tulajdoni viszonyai az alábbiaknak megfelelnek, és a projekt szempontjából ennek megfelelő rendezett tulajdoni viszonyok állnak fenn. Az ingatlan per- és igénymentes, kivéve, ha az igény jogosultja a pályázó. 1. Az ingatlan a pályázó tulajdonában van, vagy annak ingatlannyilvántartásba bejegyzett haszonélvezője. 2. Amennyiben a fejlesztés idegen tulajdonban lévő ingatlanon történik, és az ingatlan nem kerül a pályázó tulajdonába (haszonélvezetébe), úgy a pályázathoz tulajdonosi (tulajdonosi joggyakorlói) nyilatkozat szükséges arról, hogy hozzájárul a pályázat benyújtásához, annak végrehajtásához és a támogatási időszak során megvalósuló infrastrukturális fejlesztések pályázó általi aktiválásához, továbbá ahhoz, hogy az ingatlan a kötelező fenntartási időszakban a pályázó rendelkezésre áll. 3. Osztatlan közös tulajdon esetében, amennyiben a pályázó a tulajdonosok egyike, a tulajdonostársak hozzájáruló nyilatkozatát is szükséges benyújtani a pályázatban foglalt fejlesztés megvalósításához és fenntartásához. D.9.4. Speciális kizáró okok A pályázó személyére vonatkozó speciális kizáró okok Nem ítélhető meg, továbbá nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, aki nem minősül törvény erejénél fogva átlátható szervezetnek, illetve átláthatóságáról nem nyilatkozik (az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 50. § (1) bekezdés c) pontja és a Nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja alapján). Nem ítélhető meg, továbbá nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, illetve nem bocsátható ki támogatói okirat annak, aki(nek) a) nem felel meg az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 48/B. §-ában és 50. §-ában meghatározott követelményeknek; b) jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll; c) a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett; d) a jogszabályban vagy a jelen felhívásban a támogatási szerződés megkötésének feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, a dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja; e) az adózás rendjéről szóló törvény szerinti, hatvan napnál régebben lejárt esedékességű köztartozással rendelkezik; f) hitelintézettel és/vagy pénzügyi vállalkozással szemben hatvan napnál régebben lejárt tartozása van; g) bankszámlája, vagy bármely a tulajdonában álló vagyontárgy vonatkozásában büntetőeljárásban zár alá vételt rendeltek el, vagy korábban jogosulatlanul igénybe vett költségvetési vagy uniós forrásból származó támogatás miatt büntetett előéletűnek minősül. E. PÉNZÜGYI, SZAKMAI FELTÉTELEK E.1. Támogatás formája A pályázó működési támogatásnak nem minősülő, visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatásban (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás) részesül. E.2. Előleg mértéke Jelen pályázat kiírás keretében támogatott projektek esetében az igénybe vehető előleg a támogatási összeg 100%-a. Az előlegigényléshez a pályázónak Magyarországon vezetett bankszámlával kell rendelkeznie. E.3. Beszerzésekre vonatkozó szabályok A beszerzések megtervezése során figyelembe kell venni a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény előírásait, amennyiben a pályázó annak hatálya alá tartozik. F. KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK F.1. Jogosultsági értékelés A pályázat benyújtására az NTAK felületén elérhető pályázati adatlap kitöltésével és a G1 fejezetben meghatározott mellékletek feltöltésével van lehetőség. A benyújtott pályázatok támogathatóságáról szóló döntésre a pályázatok beérkezése sorrendjében kerül sor a rendelkezésre álló pályázati keretösszeg kimerüléséig. G. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK A Támogató a támogatás kezelési eljárás során elsődlegesen elektronikus úton tartja a kapcsolatot a pályázóval. Jelen felhívás keretében támogatásra kerülő pályázatokhoz kapcsolódó támogatás igénylési eljárás ügymenete: 1. Az eljárás során első lépésben a pályázatok benyújtása szükséges az NTAK felületén keresztül, az elektronikus pályázati adatlap és a mellékletek beadásával. A pályázat benyújtása Ügyfélkapun keresztül történik, a benyújtott pályázat a pályázó, illetve törvényes képviselője jognyilatkozatának minősül. 2. Sikeres benyújtást követően a pályázó részére automatikusan létrehozásra kerül egy fiók a Turisztikai Projekt Értékelő és Követő Rendszerben (továbbiakban TÉRKŐ). 3. A benyújtásról és a TÉRKŐ-fiók elérhetőségéről a pályázó elektronikus értesítést kap, amely tartalmazza a belépéshez szükséges információkat és a pályázat egyedi azonosító számát. 4. A benyújtást követően a pályázattal kapcsolatos további tevékenységek csak a TÉRKŐ felületen érhetők el. Az NTAK felületen kizárólag a pályázat státuszáról kaphat információt a pályázó, azonban a pályázattal kapcsolatos ügyintézés a TÉRKŐben lehetséges! 5. Ezt követően a benyújtott pályázati adatlap és feltöltött mellékleteinek ellenőrzése történik meg. 6. A pályázat benyújtását követően legfeljebb 60 napon belül a támogatási döntésről a pályázó értesítést kap. 7. Ha a dokumentum vagy támogatói okirat elektronikus alkalmazáson keresztül történő átvételének visszaigazolása a küldés napját követő 7 napon belül nem történik meg, a dokumentumot - az ellenkező bizonyításáig - közöltnek kell tekinteni. 8. Támogatás esetén az értesítéssel egyidejűleg a támogatói okirat közlésre kerül a TÉRKŐ-ben a felhasználó fiókjában. 9. A támogatói okirat kiállítását követően legfeljebb 30 napon belül a támogatás egyösszegű kiutalásáról a Támogató gondoskodik, a pályázó által, a benyújtáskor megadott bankszámla számra. G.1. Csatolandó mellékletek listája Az NTAK felületén szükséges benyújtani a pályázati adatlaphoz szükséges mellékleteket. 1. A projekt által érintett teljes ingatlan tulajdonjogát igazoló, 30 napnál nem régebbi nem hiteles elektronikus tulajdoni lap 2. Nyilatkozat tulajdonviszonyokról 3. Vendéglátó üzlet önkormányzati nyilvántartásba vételét igazoló dokumentum (működési engedély) 4. Átláthatósági nyilatkozat 5. Csekély összegű (de minimis) nyilatkozat 6. Nyilatkozat bankszámláról 7. A pályázó nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek pénzügyi intézmény által igazolt, ügyvéd által ellenjegyzett vagy közjegyző által hitelesített aláírásmintája, vagy az aláírás minta közjegyző által hitesített másolata, illetve közjegyző által készített aláírási címpéldánya 8. Nyilatkozat KKV-minősítésről 9. Igazolás köztartozásmentességről (Igazolás módja: köztartozásmentes adózói adatbázisból letöltött igazolás vagy köztartozás-mentességet igazoló harminc napnál nem régebbi adóigazolás) G.2. A támogatási igények benyújtásának helye és határideje A támogatási igény magyar nyelven, 2024.11.04. napjától 2024.12.04. napjáig nyújtható be az NTAK rendszeren keresztül. A G.1. Csatolandó mellékletek listája fejezet szerinti mellékleteket kizárólag az NTAK felületére feltöltve lehet benyújtani, a pályázati adatlap benyújtásával egyidejűleg. Felhívjuk a figyelmet, hogy a támogatási igények személyes benyújtására nincs lehetőség. Amennyiben a rendelkezésre álló keretösszeg kimerül vagy annak kimerülése előre látható, a pályázatok benyújtására nyitva álló határidő lejárta előtt a felhívást vagy a benyújtott pályázatok elbírálását a Támogató felfüggesztheti, módosíthatja. Ezekben az esetekben a pályázókat közleményben tájékoztatjuk a kisfaludyprogram.hu oldalon keresztül. | Ingyenes e-mail tanfolyam Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert? Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.Legalább ennyit a forrásteremtésről címmel Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni. Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni. Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is. A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság. Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban. Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál... Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet. Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok! Huszerl József szerkesztő Itt iratkozhat fel
Ingyenes hírlevelünkre itt iratkozhat fel
|
|
Felhasználási feltételek |