Parola archívum
Nyomtatóbarát változat
A cikk linkjének elküldése e-mailben
Cím:
Madarat tolláról - céget (PR) - kampányáról
Szerző:
Ladislaus Böhm
Sorozatcím:
Rovat:
Folyóirat:
Parola
Állomány:
Év:
1996
Szám:
3
Oldalszám:
10.
A cikkben lévő
Nevek:
Intézmények:
Eskimo - Iglo, Központi Vadászszövetség, Öko-Etológiai Társaság, Viselkedéskutató Intézet, Természetvédelmi Szövetség, World Wildlife Fund
Települések:
Morvamező, Ausztria
Tárgyszavak:
túzok, természetvédelmi kampány
Megjegyzés:
Annotáció:

MADARAT TOLLÁRÓL – CÉGET (PR) – KAMPÁNYÁRÓL

A Túzok Akció

A mélyhűtött élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Eskimo-Iglo cég a nyolcvanas években egyik nagyszabású PR-kampányának főszereplőjévé saját termékei helyett a túzokokat tette.
A projekt konkrét célja az alsó-ausztriai Morvamezőn Marchfeld élő, ötven egyedre csökkent túzokállomány megmentése volt. Az akciót a helyi lakosokkal és a sajtóval folytatott intenzív kommunikáció jellemezte.
A cég filmeket, diasorozatokat, röplapokat, információs anyagokat hozott forgalomba. Az egyébként intenzíven megművelt mezőgazdasági területek egy részét nyugvótérré alakították át a madarak számára. A parasztok keresetkiesésének pótlását és az elmaradt földbér megtérítését az Eskimo-Iglo cég vállalta magára.
Az akcióban a spontánul segítő lakosság, pedagógusok, orvosok, parasztok, vadászok mellett a cég további partnereiként a Központi Vadászszövetséget, a leopoldsdorfi Öko-Etológiai Társaságot, a Viselkedéskutató Intézetet, Alsó-Ausztria tartományi önkormányzatát, a Természetvédelmi Szövetséget és a World Wildlife Fund-ot említhetjük.
A túzokállomány stabilizálódott, sőt a nyugvótereket más állatok is látogatni kezdték.
A “túzokmentéssel” a cég a nyilvános szimpátia megőrzésére és kiépítésére törekedett, kampánya során a természetvédelmi szempontokat figyelembevevő feldolgozást és termelést, valamint a pozitív együttműködést hangsúlyozta.
A PR-projekt hosszú időn át kifejezte a vállalat “társadalmi goodwill-jét”, felelős magatartását, és biztosította a fogyasztói bizalom hosszútávú megerősödését.

(A fenti címen Ladislaus Böhm tollából a PR Herald c. Public Relations folyóirat 1996/1. számában megjelent cikk összefoglalása)

Parola archívum