Közösségfejlesztés

Lemezújság archívum
Nyomtatóbarát változat
Cím:
Közösségfejlesztés
Szerző:
Tarrit; Paul
Folyóirat:
PC Lemezújság
Állomány:
Év:
1992
Szám:
31.szám
Oldalszám:
A cikkben lévő
Nevek:
Intézmények:
GRAFIC Groupement de Recherce et d'Aplication en Formation Initiale et Continue
Települések:
Tárgyszavak:
ICEA konferencia, esettanulmány, közösségfejlesztés
Megjegyzés:
B1239231.txt
Annotáció:

Közösségfejlesztés
Paul Tarrit esettanulmánya
Az alapkoncepció
Körülöttünk minden és mindenki, minden körülmények között aktív részese mindannyiunk, fiatalok és felnőttek nevelésének. A cél: hogy minden iskolás gyerek és felnőtt meghatározhassa önmagát, a társadalomban elfoglalt helyét, hogy független és nyitott legyen a változásokra. Az elismert képzettség megszervezésével felkészíthetjük őket állampolgári és dolgozói felelősségük gyakorlására: az oktatási rendszer, a kerület, a város, a munkahely, az ország és Európa mind-mind tényezője ennek a folyamatnak és egyszersmind az oktatás, a kultúra és az élet helyszíne is. Ez az elv a különböző tényezők és helyszínek közötti partnerkapcsolatok kiépítésén keresztül, a helyi és regionális politika eredményeként érvényesül. Valójában ezt az érdekösszefonódást kell megtárgyalni, s a fennmaradó különbségek alapján kell az összes érintett szektor számára egy fejlesztési stratégiát kidolgozni. Az adminisztratív és jogi rendszerek így egyidejűleg ötvözik a mozgalmasságot és áttekinthetőséget, szigort és hatékonyságot valamennyi fél számára.
Az eszköz:
A GRAFIC (Groupement de Recherche et d[Application en Formation Initiale et Continue) összetétele a következő:
- 51% állami intézmény és szervezet (iskolák, főiskolák, egyetemek stb.)
- 49% magán-intézmény és szervezet (cégek, társadalmi és kulturális csoportok)



Lemezújság archívum
Közösségfejlesztés